New York város önkormányzata fölszólította a FedEx csomagszállító céget, hogy ne használja robotkiszállítóit az utcákon.

A keleti part legnagyobb metropoliszának vezetőinél az ütötte ki a biztosítékot, hogy múlt héten egy központi fekvésű utcán promóciós szándékkal több SameDay Bot nevű szállító robot „vonult fel”. New York vezetői úgy értékelték a helyzetet, hogy ezek a járművek közlekedési veszély forrásai, ezért jobban teszi a szállítási multinacionális cég, ha fölhagy a SameDay Bot-ok működtetésével. A város az erről szóló nyilatkozatában arra is kitért, hogy a robotok elveszik emberek munkáját.

Mit szólt ehhez a FedEx?

Forrás: Oscar Sandoval képe a Pixabay -ről.

A FedEx szóvivője igyekezett gyorsan reagálni a város vádjaira. Először is leszögezte, hogy New Yorkban a sok robot csak egy különleges alkalommal jelent meg. Folytatva nyilatkozatát pedig kijelentette, hogy jogászokkal folytatnak megbeszéléseket annak érdekében, hogy az ügyről megfelelő szabályok szülessenek.

Vannak ennek a történetnek tanulságai?

A legnagyobb kérdés az, hogy a jogalkotók mindig késésben maradnak-e a technikai vívmányok gyártói mögött. Lehet, hogy nagy annak a költsége, hogy egy állam vagy egy város arra alkalmazzon ügyvédeket, hogy iparági előrejelzések által jelzett helyzeteket próbáljanak szabályozni, de előfordulhat, hogy ezzel emberi életeket mentenek meg. Mindenesetre a robotikával foglalkozó egyesületek vezetői gondolkozhatnának azon, hogy etikai kódexeket készítsenek. Vagy nem…?